Vedtægter for aktionærforeningen

AFSKRIFT

V E D T Æ G T E R

 FOR

  AKTIONÆRFORENINGEN ITALIENSK FERIEBOLIG

=============================================

§ 1.

Foreningens navn er ”AKTIONÆRFORENINGEN ITALIENSK FERIEBOLIG”.

§ 2.

Foreningens hjemsted er Helsingør, Danmark. Postadressen følger den til enhver tid valgte formand. 

§ 3.

Foreningens formål er at varetage medlemmernes interesser i videst muligt forstand i timeshareprojektet Italiensk Feriebolig, herunder at indgå og administrere aftaler med tredjemand om projektets vedligeholdelse og daglige drift.

§ 4.

Medlemmerne består af samtlige aktionærer i Italiensk Feriebolig A/S, idet såvel en fysisk som juridisk person kan være medlem.

§ 5.

Kontingentet til foreningen fastsættes på generalforsamlingen for et år ad gangen. Kontingentet fastsættes på baggrund af det af foreningens bestyrelse i samarbejde med administrator udarbejdede budget, der fremlægges til godkendelse på den ordinære generalforsamling. I budgettet medtages udgifter til ejendommens drift, fælles administrationsomkostninger for selskabet samt administrationsomkostninger for foreningen. Omkostningerne benævnes som fællesbudgettet.

Som fællesudgifter, der indgår i fællesbudgettet, betragtes:

1.     Enhver udgift, som de enkelte ejerlejligheder bliver pålagt at betale til vedligeholdelse af ejendommen, hvori de 4 ejerlejligheder er beliggende.

2.     Enhver udgift til reparation og vedligeholdelse af den enkelte lejlighed, incl. terrasse og fællesanlæg.

3.     El- og vandudgifter.

4.     Ejendomsskatter.

5.     Forsikringer.

6.     Administration.

7.     Viceværtudgifter.

Der skal i budgettet foretages rimelige hensættelser til nyanskaffelser, således at de til ejendommen og lejlighederne hørende aktiviteter løbende kan fornyes, når disse måtte være udslidte.

Fællesudgifter betales af samtlige foreningens medlemmer i forhold til deres aktiebesiddelse i Italiensk Feriebolig A/S. De oprindelige sælgere er som medlemmer af foreningen ikke forpligtede til at betale kontingent af endnu ikke solgte aktier, men sælgerne forpligter sig til at inddække et eventuelt underskud i foreningen.

De budgetterede driftsudgifter indbetales af foreningens medlemmer til ejendommens administrator. Der udsendes umiddelbart efter den ordinære generalforsamling meddelelse til hver enkelt aktionær om kontingentets størrelse samt det antal uger, der skal betales for. 

Udeblivelse med betaling af fællesudgifter efter påkrav er fremsat, betragtes som misligholdelse.

Aktionærerne hæfter personligt for betaling af fællesudgifter, herunder også for eventuelle restancer fra et tidligere medlems periode.

§ 6.

Foreningen ledes af en bestyrelse på indtil 5 medlemmer, der vælges på en generalforsamling. Det skal tilstræbes, at der vælges et bestyrelsesmedlem fra hver seriegruppe.

Det påhviler bestyrelsen at sørge for god og forsvarlig varetagelse af foreningens anliggender, og bestyrelsen er herunder berettiget til at træffe aftale med tredjemand, om at denne helt eller delvis overtager administrationen. Sådanne administrationsaftaler kan dog ikke træffes for mere end 3 år ad gangen.

§ 7.

Foreningens regnskabsår løber fra 1/7-30/6. Første regnskabsår dog fra foreningens stiftelse og indtil 30/6-1987.

§ 8.

Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af december måned og indkaldes med minimum 2 og maximum 4 ugers varsel. Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes, når bestyrelsen finder det nødvendigt, samt når mindst ¼ af medlemmerne forlanger det, og i så fald inden 1 måned efter at begæring herom er modtaget.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling er følgende:

1.     Valg af dirigent og referent 

2.     Bestyrelsens beretning 

3.     Fremlæggelse af regnskab til godkendelse

4.  Indkomne forslag

5.  Budget og kontingent for regnskabsåret

6. Valg af formand og medlemmer til bestyrelsen

7. Eventuelt

§ 9.

Til vedtagelse kræves simpel stemmeflerhed. Hvert medlem har stemmeret i forhold til antallet af uger, hvorfor der betales kontingent til Aktionærforeningen Italiensk Feriebolig.

§ 10.

Beslutning om ændring af foreningens vedtægter kræver, at mindst 1/3 af samtlige stemmeberettigede er repræsenteret på generalforsamlingen, og at der ved afstemning fremkommer en majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer.

§ 11.

I tilfælde af foreningens opløsning tilfalder foreningens midler medlemmerne.

§ 12.

Foreningen tegnes af 2 medlemmer af bestyrelsen i forening. Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den til foreningen til enhver tid værende formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelse nogen personlig hæftelse.

§ 13.

Uenighed mellem foreningen og dens medlemmer om forståelse af nærværende vedtægter afgøres ved de almindelige domstole, idet parterne dog har vedtaget, at Helsingør Byret er værneting.

§ 14.

Foreningen er stiftet i juni 1986, på hvilket tidspunkt foreningen påbegynder virksomhed.

Foranstående vedtægter er vedtaget på generalforsamling den 17. november 2018 

Erik Juul Andersen               Poul Ejner Jensen

Dirigent                                Formand

Nyeste kommentarer

22.05 | 20:05

Hej - Er det mon muligt at leje en lejlighed i uge 29? Mvh Marianne

05.04 | 16:05

Hej Maibritt, hvis du er interesseret, kan du leje uge 21 i lej. 5. Du ka...

05.04 | 13:23

Hej med jer Er det en mulighed at leje en lejlighed i uge 21 eller 22? ...

27.01 | 21:29

Jeg opdaterer i weekenden!